söndag 5 juni 2011

Kristi himmelfärd på Åland

2/6 vi åkte till Åland :)






3/6 var vi på min bonuspappas stuga över dagen



3/6 på väg hem passade vi på att hälsa på goda vänner Miina o Nicke.
mellansonen o dottern passade på att bada, +20 grader i vattnet
---------------------------------------------------------------






4/6 vi åkte till Stickstugan för att fika. detta ställe rekomenderar jag varmt! så god fika :)
gillar man garn o hantverk så är det xtra roligt - åk dit om ni är på kobben!!!





4/6 på eftermiddagen åkte vi o hälsade på Glenn o Sissi o deras barn. deras dotter o vår storson föddes samma dag på BB i Mariehamn, efter första natten fick vi dessutom dela rum *skoj*
det blev prat, fika o lek för hela slanten. vi hade så trevligt så det blev gemensam middag oxå!
------------------------------------------------------------



passar på att visa det jag hunnit handarbeta under dessa dagar! den ena sockan var halvfärdig så jag gjorde bara 1½ socka, 3 par pulsvärmare o påbörjade sjalen (som är klar nu, tog fotot för några timmar sen). nu ska jag bara fästa trådarna. en sjal till ska göras samt ett par sockor till. dessa alster är presenter till barnens lärare :)

1 kommentar:

  1. Du verkar också ha haft det härligt......!!
    ses snart ;-)

    SvaraRadera