söndag 23 oktober 2011

road trip o stickevent helgen 21-23/10

Fredag 21/10
vid 10.30 kom bästa Pysselfarmor för att hämta mig o min packning.


vårt första stopp var Iittala Outlet i Nyköping


vi passade även på att äta lunch i Nyköping


sen for vi vidare i sakta mak till Gamla Linköping, där vi bla fikade


mitt resesällskap väljer bland godsakerna

Lördag 22/10
några av deltagarna på eventet kom redan på fredagen. vi åt frukost vid 8-tiden o satte oss sen för att sticka o prata :)
runt 11 så började resten av deltagarna trilla in, tror vi blev 47 st totalt :) vi bjöds då på fika med smörgås m.m


kl.15 var det dax för em-fika


detta kortet tog jag strax innan middagen serverades, full aktivitet som ni ser


middagen serverades vid 18.30-tiden o bestod av en fantastisk italiensk buffé


efter middagen var det dax för lotteri. dels lottades det ut vinster på våra namnlappar som hade en siffra på baksidan o dels så kunde vi som deltagare lämna in garnpaket till ett lotteri. för varje garnpaket man lämnade in fick man en lott, när rätt nr drogs fick vi gå fram o välja bland garnerna på detta välfyllda bord som Carin o Anna står vid.

Söndag 23/10
sista dagen :(


mina 2 härvor garn som jag färgade med Jaeba kallfärg på lördagen hänger här på tork i solen


utsikten från det stora rummet som vi alla satt o stickade/virkade/pratade/skrattade i


finaste Anna och Carin
tack underbara Risbrogäddorna för en fantalastisk helg! kärlek till er *puzz*

TACK alla fantastiska damer/tjejer/kvinnor som var med och gjorde helgen till ett oförglömligt minne!

9 kommentarer:

  1. Söt, söta My. Tack för den fina helgen. Du kan ta dynan när det är min tur att ha vår "lillasyster". Dröj inte för länge bara, den lilla "slarvmajan" glömde sin jacka. Eller höll vi henne vaken för länge? =) Ska jag skicka dynan till dig?
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Vilken häftig helg det verkar ha varit. Kul!

    SvaraRadera
  3. tingeling mitt i natta...saknar du din fina keramikmugg. Vad synd att jag inte tittade i kassarna.....
    ;-))

    vi får bestämma var och hur och när...

    uj uj orkade du lägga upp bilderna? Jag har haft fullt sjå med fotobloggen. Mina bilder kommer i morgon! Och så la jag upp möbius!

    SvaraRadera
  4. Vad härligt det ser ut! Lite avis blir man ju... :)

    SvaraRadera
  5. Haha! Jag gissar att du ville köpa en av allt på Muminhyllan (minus dom sakerna du redan har) :-)

    Puzz från PrettoMia

    SvaraRadera
  6. Så trevligt ni hadde.
    HA det gott
    kram

    SvaraRadera
  7. Vilken fantastisk helg vi hade i Habo. Det var så kul att få träffas live.
    Ha det bra tills vi ses igen i november.
    Kram Metta

    SvaraRadera
  8. Varför är inte en helg längre;)) Kram på Dig Anita

    SvaraRadera
  9. Kul att ses och vad snygga dina papegojhärvor blev ;)

    SvaraRadera