torsdag 21 februari 2013

Syfestival 15-17/2 2013



montern som Sticka! hade på mässan! jag var med o ordningställde den :) jag var med och jobbade alla 3 dagarna *skoj*


garninköp - Opal o Noro


nytt sockgarn från Sandnes, 70% alpaca 30% nylon. det mörkgrå o det vita garnet fick vi i "årsmötes-påsen" tillsammans med ett vant- och ett sock-mönster. jag köpte tre nystan till med presentkortet jag fick av Sticka! som tack för hjälpen :)


garn som storsonen hittade. det "pälsiga" i mitten har vi 5 nystan av varje, det ska bli varsin tubhalsduk till gulliganerna. garnet med bollarna vet vi inte riktigt vad det ska bli.


några tyger fick följa med hem, köpte även några blixtlås som inte fastnat på bild


bäddsockor till sönerna ska det bli av detta, har 2 nystan råsa som jag köpte i Lübeck i december som ska bli bäddsockor till dottern


storsonen hittade även 3 nystan "regnbågsgarn" 60% merino 40% akryl, de har blivit mössor med hjälp av rundsticka/strumpstickor 8 mm

1 kommentar: