tisdag 2 april 2013

Påsk


på skärtorsdagen hade dottern (till höger) med sig en kompis hem, de pyntade buskarna framför vårt hus med fjädrar o gick påskkärring runt hos våra grannar


långfredagen inledde vi med mysig familjefrukost, på em var vi på bio


på kvällen var jag hos en kompis o fikade. jag virkade dessa kaniner till henne - bomullsgarn o virknål 3,5 mm


barnen påskpysslar på påskafton


jag påskpysslade oxå


påskbordet dukat, svärfar o vår kompis A kom över


kompis A hade med ett skoj spel


påskdagen tillbringade jag på jobbet men efter jag kommit hem o vi ätit middag så tog vi en promenad


"ska vi gå här på Utskitsstigen" frågade storsonen *fnissar* en del av det 3,4 km långa elljusspår vi har i nära anslutning till huset följer denna stig :) en skön promenad på nästan 5 km gick vi på drygt 1 tim o trots att vi inte var hemma förens efter kl.19 så var det fortfarande ljust ute!


fick en mössa färdig på kvällen, den ska en kompis få :)

annandag påsk tillbringades med lite städ o tvätt, jag var på stan o fikade med vännen M o hennes dotter samt middag på Pizza Hut Heron City med min familj.

ja, det var min påskhelg i korta drag :)

2 kommentarer:

  1. Låter som en lång och mysig helg!/Kram Anita Syns snart!

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga bilder, det ser så mysigt ut.
    Så söta dina kaniner var.
    Ha det gott
    kram

    SvaraRadera