fredag 3 september 2010

utmärkelse

jag har fått en utmärkelse av Garntrollet

är helt rörd, tack snälla för min allra första utmärkelse :)



awarden ska läggas till i bloggen. (award in dein blog einführen)
länk ska visa vem man fått den ifrån. (ein "link" zu den blog von woher der award kam)
nu ska jag i min tur ge den till 7 bloggare. (zu 7 blogs weitergeben)
berätta 7 saker om mig själv. (erzähle 7 sachen über dich selbst)

1. jag har 7 tatueringar (ich habe 7 tattoos)
2. jag älskar döskallar (ich liebe totenköpfe)
3. jag samlar på elefanter o mumingrejjer (helst lilla My dårå) (ich sammle elefanten und Muminsachen)
4. jag vill skaffa råttor igen, saknar det så (ich will wieder ratten haben, ich vermisse sie so)
5. jag avskyr kaffe i alla former (ich vertragen kein cafe)
6. jag är nog Facebook-beroende (ich glaube ich bin facebook-züchtig)
7. jag drömmer om en egen garnaffär (ich traüme von ein eigenen wolle-geschäft)
(ich hoffe das Heike alles verstehen kann)

dessa 7 bloggar får utmärkelsen av mig:
Junglepurrz
Miina
Farmors pyssel
Heike
tricot-ting
Gunilla
Onica

kraMyz

8 kommentarer:

  1. Tack snälla du, så glad jag blir.
    Jag har precis börjat på virk-alon sjalen, har hunnit med 2 rutor.
    Kommer på bloggen senare.
    Ha det gott
    kram

    SvaraRadera
  2. Åh va roligt. Min första award =) tack så hemskt mycket.

    SvaraRadera
  3. Tusen tack. Nu måste jag bara komma på 7 saker...

    SvaraRadera
  4. Tack för beviljande,
    Jag vill sätta in utmärkelsen i min blogg och svara på dina frågor. Tyvärr vet jag inte en blogg sju medlemmar som jag kan ge priset mer.

    Tack för allt
    Heike

    Ja ... Jag förstod allt
    Jag hoppas att jag gjorde allt rätt och du förstår mig :-)

    SvaraRadera
  5. Tack sötaste! Har lagt in den i bloggen nu, ska piffa till inlägget lite senare.. är jätte trött nu. KRAMAR

    SvaraRadera
  6. Det är litet roligt med den här awarden....Garntrollet fick den av mig och så hamnar den hos dig...som jag sedan träffar...men som jag träffat flera gånger tidigare...ja du vet
    ;-) litet roligt!

    SvaraRadera
  7. Pysselfarmor - världen är allt bra liten :) hoppas vi ses snart igen! jag kommer jobba på mässan fredag 5/11 o söndag 7/11 (för "Sticka") hoppas vi ses då!

    SvaraRadera