torsdag 10 maj 2012

frågor x 2

av PrettoMia fick jag dessa kluriga frågor... jag gör ett försök att svara!

1. Vad är det knäppaste du gjort offentligt och skämdes du över vad du gjorde?
* oj... hmmm *funderar*
kan inte komma på nåt, jag har säkert gjort nåt pinsamt men förträngt det *skrattar*

2. Vad är det roligaste du varit med om?
* mina barn

3. Vilken är din hemskaste upplevelse?
* när min systerson dog

4. Om du fick välja precis vilket yrke som helst, vilket skulle du vilja utöva och varför?
* något välbetalt ;)
skämt åsido, jag trivs med mina fingeravtryck! annars Barnmorska

5. Har du några "tics" för dig? (T ex går inte under en stege pga vidskepelse, låser dörren tre gånger innan du nöjer dig med att den faktiskt är låst, visslar när du sitter på toaletten)
* att jag måste göra allt i en viss ordning när jag duschar - räknas det?

6. Finns det något du skulle vilja ändra i ditt liv?
* att jag skulle bli lite mer inredningsintresserad o att det följer med en släng städmani kanske!

7. Vilken är din bästa Roliga historia?
*

jag har dessutom blivit uppmanad av farmor ankus att svara på dessa frågor så jag gör mitt bästa...

1 Vilken är din favorit mat?
* abborrfondue, sushi o grillat

2 Vilken färg tycker du bäst om att ha i ditt hem?
* glada färger

3 Vilket är ditt favo plagg?
* plysch

4 Om du skulle välja tidsålder att resa till vilken ?
* typ 1800-talet för alla kläder, eller stenåldern för djuren, eller när dinosaurierna levde

5 Om du pysslar vilket är favorit syssla när du är ledig?
* garn :) sticka och virka

6 Vilken bok önska du att du ägde?
* kan inte komma på någon nu

7 Om du fick byta yrke vilket skulle du då ta?
* barnmorska

8 Vad retar dig mest, så att du blir arg?
* när människor är utstuderat elaka mot andra

9 Vilket djur tycker du mest om, elefant,tiger Boaorm,mm?
* jag tycker om - i stort sett - alla djur. samlar iof på elefanter *ler* har haft många olika djur - häst, katter, iller, marsvin, hamstrar, råttor, kaniner, fåglar, fiskar

10 Vilket träd tycker du mest om?
* ek eller körsbär eller äpple eller lärkträd eller...

11 Vilken ört använder du mest i din matlagning?
* vitlök - det är väl en ört...

kanske har ni lärt er nåt mer om mig nu!

meningen är att jag ska uppmana bloggare att svara på dessa frågor...
kan juh inte välja så jag litar på att just DU svarar o talar om det så jag kan komma in o kika :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar