fredag 20 februari 2015

Stickhelg 5-8/2

direkt efter jobbet på torsdag 5/2 tog jag tåget till Göteborg till bästa Missen

stickväskan

tågstickning på väg till Gbg


















på fredagen steg jag o Missen på tåget mot Falkenberg. vi skulle tillbringa helgen hemma hos bästa Froggen tillsammans med hennes tvilling Myggan

tågstickning på väg till Falkenberg




vi blev hämtade vid stationen av tvillingarna och åkte direkt till Peters konditori i Falkenberg där det var stickcafé :)
på väg hem köpte vi sushi som vi åt till middag när Froggens yngsta dotter+sambo kommit. sen var det stickning o fredagsmyz till sent.









lördag


vi åkte till Jankos Hantverksbutik i Galtabäck där vi stickade o mumsade minisemlor som Froggen bakat. det kan vara så att jag köpte garn oxå...

färdig sjal

Froggen o lillkatten

Myggan

Missen

storkatten


















söndag

kofta på gång, garnet köpt hos Janko

fika innan tågfärd till Gbg

middag på Gbg station med Missen innan jag klev på tåget mot Stockholm

TACK fina tjejer för en underbar helg!

8 kommentarer:

  1. Visst hade vi det myzzigt? Jag skulle vilja ha en sån helg minst en gång i månaden. =)
    Kram!
    /Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, tänk så bra man skulle må <3 kraMyz

      Radera
  2. Ja, vilken helg vi hade! Vi får göra om det tycker jag. =)
    <3<3<3<3<3

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag e på :) får sätta fart på röjandet här hemma så ni kan komma hit oxå! kraMyz

      Radera
  3. Så mycket kul du har haft för dig, det ser ut som du fick stickat en hel del , snygg sjal.
    Ha en trevlig söndag.
    kram

    SvaraRadera
  4. Åh vad jag gillade garnet du stickade sjalen i...vad är det för garn?/ Marika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marika, garnet köpte jag i Seattle/USA, det är från Plymouth Yarn Company o heter "jelli beenz"

      Radera